Juffertjes in het Groen…

Half april won ik bij Madelief een give away en mocht ik een prachtig boek, een paar tuinhandschoenen en drie zakjes met bloemzaadjes ontvangen. Mijn ervaring met zaaien in de tuin was nul, maar ik was reuze benieuwd en dus werd er half mei met enig beleid (kijkend naar de adviesperiode om te zaaien, kijkend naar lengte zodat de kleinste bloem vooraan zou staan) gestrooid. Twee zakjes waren van Madelief, het andere zakje had ik zelf en kwam wat betreft de zaaitijd goed met het andere zaad overeen.

Het betreffende stukje in de tuin kreeg een naam…
…het Madeliefveldje.

Natuurlijk kwam er toen een periode van wachten, waarin ik telkens keek of er al iets groens te bespeuren viel.

Vervolgens kwam ik in een twijfelfase. Er kwam wel iets te voorschijn, maar ik vroeg mij af of dit  het resultaat was van het zaaien of dat  dit onder de categorie onkruid viel. Gelukkig was ik geduldig en heb ik het laten staan...

Home & Lifestyle

Vooraan kwamen als eerste de Juffertjes in het Groen van Madelief omhoog…

Home & Lifestyle 
en daarachter schoot slechts één exemplaar omhoog van mijn Cosmea. Op de derde rij had zich ook iets moeten openbaren, maar dat is niet aangeslagen. Helaas ben ik het betreffende zakje van Madelief kwijt waarop stond om welk soort het ging…

Maar goed, langzaamaan ontstond er een klein bloemenveldje. De Juffertjes in het Groen meldden zich massaal en het wachten was op het moment dat de Cosmea haar bloem wilde laten zien.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle 
Home & Lifestyle 
Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle
      
Ons geduld werd beloond!

Home & Lifestyle

Wat was het leuk om al die weken af te wachten wat er kwam…om dan uiteindelijk een eigen Madeliefveldje in de tuin te kweken!

Er is nog één zakje zaad van Madelief over, de zaaitijd hiervan is februari-maart, dus dat was voor dit jaar te laat. Een leuk vooruitzicht om hier volgend jaar opnieuw mee aan de slag te gaan!

Je ziet het Madelief…je cadeau is letterlijk en figuurlijk in goede aarde gevallen! Nogmaals hartelijk dank daarvoor!

2010-08-03
En nu ga ik naar buiten…de lucht is strak blauw en de zon staat te stralen!
  
Een heel zonnig
weekend gewenst!

P.S. Vandaag is mijn vakantie begonnen! Alhoewel we de eerste twee weken thuis zijn, kan het zijn dat ik wat minder bij iedereen langskom!
You have read this article Bloemen / Genieten / Natuur / Tuin with the title Juffertjes in het Groen…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2010/08/juffertjes-in-het-groen.html. Thanks!

No comment for "Juffertjes in het Groen…"

Post a Comment