Tussenringen…

Het zal jullie niet zijn ontgaan dat ik graag fotografeer. Deze hobby is door het bloggen ontstaan, want voorheen kwam ik eigenlijk niet veel verder dan de welbekende vakantiekiekjes, waar overigens helemaal niets mis mee is. Maar door het bloggen zag ik bij anderen mooie posten met hele fraaie foto’s voorbij komen en dat inspireerde mij om er zelf ook mee aan de slag te gaan.

Home & Lifestyle

Twee jaar geleden kocht ik een spiegelreflexcamera, een mooi toestel (Canon EOS 60D) maar in het begin voelde ik mij er wat verloren mee want er zijn zoveel mogelijkheden en leer dan zo’n camera maar eens goed kennen! En ondanks een cursus en het feit dat ik regelmatig complimenten over mijn  foto’s krijg, heb ik nog steeds het gevoel dat ik nog maar het topje van de ijsberg aan kennis heb vergaard. Het kost bovendien ook enorm veel tijd om alles uit te zoeken!

Home & Lifestyle

Macrofotografie vind ik prachtig, maar ik had er niet de juiste lenzen voor. Goede macrolenzen zijn aardig aan de prijs, maar al lezende op internet zag ik dat tussenringen een leuk alternatief kunnen zijn. Ik had nog wat geld over van wat ik voor mijn verjaardag had gekregen, dus deze niet al te dure bestelling werd gedaan.

De tussenringen (merk K.ernel, drie stuks van 31, 21 en 13 mm) kwamen binnen en toen kwam de uitvoering! Het beste is oefenen, oefenen en nog eens oefenen, maar ja…na de zoveelste foto wist ik natuurlijk niet meer wat ik wanneer met welke instellingen had gedaan! Gelukkig bieden dan zowel de camera als de computer uitkomst, bij beiden wordt mij bij elke foto (precies of deels) verteld wat ik allemaal heb uitgespookt.

Home & Lifestyle
De afgelopen weekend vers geplukte versie, nog groen van kleur


Home & Lifestyle
Nu ingedroogd, maar minstens net zo fotogeniek!

Het is leuk te ervaren dat ik nu ineens veel dichter met mijn camera bij een voorwerp kan komen. Maar het scherpstellen valt nog niet mee en het resultaat lijkt op het kleine lcd-scherm vaak beter dan wanneer ik de foto vol op de computer zie staan. Maar oefening baart kunst, dus de komende tijd zal er vast nog wel eens een close-up op mijn blog verschijnen.

Home & Lifestyle

Vorig weekend plukte ik uit de berm de wilde peen (daucus carota). Op dat moment had ik totaal geen benul van wat ik in handen had, maar Bonjade maakte er bij toeval een hele mooie post over, waardoor ik achter deze informatie kwam

Home & Lifestyle

De zaden vormen een vogelnestje, heel fotogeniek en dus bijzonder geschikt om de tussenringen uit te proberen. Ik ben er nog lang niet hoor, maar het begin is er…nu de rest van de kennis nog ;-).

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

You have read this article Bloemen / Fotografie / Natuur with the title Tussenringen…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2013/08/tussenringen.html. Thanks!

No comment for "Tussenringen…"

Post a Comment