New York - Brooklyn Bridge, China Town en Little Italy

Vandaag - op de dag dat mijn blog precies 4 jaar bestaat - neem ik jullie voor de laatste keer mee naar New York. We hadden een druk programma voor de boeg, daarom pakten we al vroeg de metro richting Brooklyn. Deze wijk ligt buiten het eiland Manhattan, aan de andere kant van het water. Wanneer je vervolgens vanuit Brooklyn over de Brooklyn bridge terug wandelt richting Manhattan, word je op een prachtig uitzicht getrakteerd.

Deze beroemde brug in New York wordt beschouwd als een van de mooiste bruggen in de wereld. Hoogtepunten van de Brooklyn Bridge zijn twee prachtige gotische torens, duizenden stalen kabels en een loopbrug voor voetgangers.

Home & Lifestyle
Brooklyn Bridge


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Wanneer je naar rechts kijkt, zie je de naastgelegen Manhattan Bridge.


Home & Lifestyle

Aan de linkerzijde is dit het beeld, op de foto zie je rechts
het nieuwe in aanbouw zijnde One World Trade Center.


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Voor iemand die graag fotografeert, is de brug bijzonder fotogeniek…
de vele kabels zijn een uitdaging op zich.


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Eenmaal aan de overzijde van de brug en gearriveerd in Lower Manhattan liepen we door een prachtige wijk. Om bij te komen van de hitte zochten we in het park de schaduw van de bomen op.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Na een korte lunch liepen we verder richting Chinatown, waar deze dames ons tegemoet kwamen. Chinatown is een wijk op het eiland Manhattan met 300.000 inwoners, waarvan de meesten van Chinese afkomst zijn. Het is één van de populairste toeristenattracties in New York en heeft veel eetgelegenheden en winkeltjes waar Chinese waar aangeboden wordt.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Naast Chinatown ligt de wijk Little Italy, met de vele pizzeria’s wordt de Italiaanse sfeer meteen zichtbaar. Grappig om te ervaren dat je met de overgang van de ene wijk naar de andere ook meteen in een compleet andere wereld terecht komt.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Net als alle andere dagen was ook deze dag in New York de moeite waard. Ik vond het bijzonder om in NYC te zijn, het is een gave stad, die mij echt heeft geraakt (ik krijg zelfs acute heimwee wanneer ik op televisie beelden van New York of van andere delen van Amerika zie, ik wil graag terug!).

Een dag later haalden we onze huurauto op en verlieten we New York. Na een overnachting in Philadelphia reden we door naar Washington, de stad die ons aangenaam zou gaan verrassen.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend! 

Liefs, Ingrid
 
* Het zal jullie niet verbazen dat ik ontzettend blij ben dat ik vandaag vier jaar geleden met mijn blog ben gestart!! Mijn leven is daardoor zó veranderd ook! Naast de dagelijkse uurtjes die ik aan mijn grote hobby bloggen besteed, heb ik van jullie zoveel lieve reacties, warme woorden, vriendschappen, foto’s en verhalen vol inspiratie en ontroerende e-mails van stille volgers mogen ontvangen! Ook is mijn huis nu dankzij jullie zoals het is, omdat jullie zoveel ideeën hebben willen delen! Voor dit alles wil ik jullie allemaal héél hartelijk bedanken en uiteraard knoop ik er heel graag een vijfde jaar aan vast!
You have read this article New York / USA with the title New York - Brooklyn Bridge, China Town en Little Italy. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2013/09/new-york-brooklyn-bridge-china-town-en.html. Thanks!

No comment for "New York - Brooklyn Bridge, China Town en Little Italy"

Post a Comment