Washington DC - een prachtige stad

Na een overnachting in Philadelphia reden we vervolgens door naar Washington DC. Het hotel waar we verbleven was verouderd maar schoon en vanaf het balkon van onze kamer hadden we een prachtig uitzicht over de rivier Potomac. Aan de overzijde lag het vliegveld, dus we zagen de vliegtuigen komen en gaan…een ideale plek voor spotters!

Home & Lifestyle
Ons uitzicht vanaf het balkon, met in de verte een vertrekkend vliegtuig

Na een goede nachtrust stond de volgende dag de National Mall op het programma. Alhoewel het erg warm was, besloten we de afstand er naar toe lopend af te leggen, dan zie je uiteindelijk het meest.

Deze twee onder één kap viel uiteraard in de smaak, helemaal in stijl met een mooie krans aan de deur.

Het Capitool

Vanaf dit punt startten we onze wandeling over de National MallIk viel meteen voor het Capitool, het gebouw waar zowel de Amerikaanse Senaat (vertegenwoordiging van twee senatoren per staat) als het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden (evenredige vertegenwoordiging naar grootte van de staat), gevestigd zijn (tezamen het Congres genoemd).

De Mall is het gebied tussen het Capitool en het Washington Monument met tuinen, fonteinen, bomen, bloemenperkjes en monumenten open voor publiek.

Home & Lifestyle

Ha, daar is de schoolbus weer…mijn grote favoriet van onze reis ;-)!

Het leuke van Washington is dat je een museum gratis kunt bezoeken! Onze dochters houden niet bepaald van musea, maar liepen nu probleemloos mee naar binnen in de wetenschap dat we zo weer buiten zouden kunnen staan, indien het ons niet aan zou spreken. Het National Museum of the American Indian werd van een bezoek voorzien en warempel…we vonden het allemaal erg interessant.

Bij deze houten ballen in het museum moest ik wel even denken aan de trend van nu ;-)…

Home & Lifestyle
Langs de Mall ligt ook de United States Botanic Garden. Ik hoef niet uit te leggen dat ik daar heel graag een bezoek aan wilde brengen, ook hier konden we zo naar binnen.

United States Botanic Garden

Zoals je ziet is Washington erg schoon en groen. De hoogbouw van New York was hier totaal niet te vinden, de beide steden zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.

Hadden we het Capitool aan het begin van onze wandeling al van veraf gezien, ook van dichtbij was het zó mooi! Met de rug naar het gebouw toe had je onderstaand uitzicht, je kunt hier goed zien hoe de Mall eruit ziet. Zowel links als rechts staan achter het groen de mooiste gebouwen, zoals te zien op diverse foto’s in deze post. De obelisk op onderstaande foto is het Washington Monument, deze stond tijdens ons bezoek in de steigers.

Het Capitool

Langs de mall vind je kleine parken en een vlindertuin..prachtig, al dat groen.

Niet ver van de Mall staat het Witte Huis. Hoewel we er dichterbij hadden kunnen komen, vonden we het ook op deze afstand al goed. Het was tenslotte erg warm en we moesten ook de hele weg terug naar het hotel nog afleggen.

Home & Lifestyle
Gelukkig was de Mall voorzien van vele bankjes, dus namen we regelmatig een time out om even bij te komen en het vochtgehalte weer op peil te brengen.

Op de terugweg kwamen we nog langs het Jefferson Memorial. De bol in het dak werd ‘s avonds verlicht hetgeen vanaf het balkon van onze hotelkamer te zien was.

We waren erg onder de indruk en vonden Washington DC een prachtige stad! Wat waren we blij dat we de volgende dag niet zouden doorreizen maar nóg een dag van al dit moois konden gaan genieten!

Een fijne week!

Liefs, Ingrid

You have read this article USA / Washington with the title Washington DC - een prachtige stad. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2013/09/washington-dc-een-prachtige-stad.html. Thanks!

No comment for "Washington DC - een prachtige stad"