Easter eggs...

Besmet met het ei-virus (in mijn geval een aangename variant, veroorzaakt door prachtige creaties op diverse blogs) heb ik ook een poging gewaagd om een paar mooie eieren te maken.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Hier boven zie je mijn eerste zelfgemaakte ei.  Het ei heb ik bekleed met stof (voor een werkbeschrijving, zie einde post) en afgewerkt met kant, touw en een labeltje.

Home & Lifestyle
Bij het tweede ei zit de stof er al strakker op…

Home & Lifestyle    
 …en bij het derde ei ben ik helemaal in mijn element. Al het gebruikte materiaal is met speldjes vastgezet of met touw vastgeknoopt.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle     

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden...zelf ben ik heel blij met het resultaat!

Fijn weekend!
Lieve groet, Ingrid
Beschrijving:
Gebruik piepschuim (en van binnen niet holle) eieren en snij deze door midden. Leg een lap met stof op een helft van het ei, knip de overtollige stof weg  maar zorg er wel voor dat je wat toeslag overhoudt. Zet de stof met spelden op vier punten vast op de buitenste rand van de eierhelft, waarbij je de spelden schuin naar het midden van het ei steekt. Zet de stof rondom verder met spelden vast in de rand, waarbij je plooien op het ei zoveel mogelijk probeert te voorkomen. Knip de laatste overtollige stof op 1,5 cm vanaf de rand weg. Doe hetzelfde met de andere helft van het ei. Leg de eierhelften op elkaar en klem ze tegen elkaar door 2 x 2 spelden over en weer in de randen te prikken.

Trek een lint over de naad en zet het lint aan de onderzijde vast met spelden. Maak het ei verder af met versieringen naar wens!

Bij Pipoos heb ik deze piepschuim eieren maar ook haakjes voor aan de bovenzijde van het ei gekocht, zodat de eieren eventueel ook opgehangen kunnen worden!

Veel succes!!
You have read this article Creatie / Pasen with the title Easter eggs.... You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2010/03/easter-eggs.html. Thanks!

No comment for "Easter eggs..."

Post a Comment