Van schuren naar stylen…

Met betrekking tot het onlangs door mij geschilderde kastje zijn een paar vragen binnengekomen over vloeibaar schuren. Je moet weten dat ik schilderen leuk vind, maar schuren de voorpret al flink vind bederven. Toen ik een tijd geleden in een bouwmarkt was, viel mijn blik op de woorden "vloeibaar schuren" en je snapt...dat lieten mijn ogen de eerste tien minuten niet meer los!

Het komt er op neer dat je niet meer hoeft te schuren...! Het enige wat je moet doen is zorgen dat er geen losse stukjes hout of afgebladderd verf aan het te verven object zitten en dat het object stofvrij is, daarna kun je het te schilderen voorwerp ruim insmeren met het vloeibare schuurmiddel. Het middel zorgt er in feite voor dat het voorwerp ontvet wordt en dat het van een hechtingslaag wordt voorzien. Ik gebruik vloeibaar schuurmiddel van Flexa, dit middel zit in een blikken busje met draaidop.

O ja....alles wel op eigen risico hè ha ha!! Want kijkend naar mijn kastje kom ik tot de conclusie dat je dit denk ik het beste toe kunt passen op voorwerpen, die je verder niet veel gebruikt. Bij mij zijn rond de laden al wel hier en daar wat stukjes verf weg, wat ik zelf overigens niet erg vind.

En nu...van schuren naar stylen...!

Het geschilderde kastje heb ik voor de radiator geplaatst. Mijn wens is de radiator te verwijderen en de muur te verven in de kleur klei, dan zou het kastje ook veel mooier uitkomen. Ik heb manlief inmiddels mijn wens al verteld in de hoop dat hij naar het idee toe groeit.

Home & Lifestyle 
Home & Lifestyle 
Op het kastje staan twee foodcovers van Rivièra Maison, aangevuld met een prachtige kaart  en een vel opgerold muziekpapier, gebonden met een klein stukje kant.

Home & Lifestyle  
Ik vind dit mooi, maar wacht ...ik ga toch nog even iets anders proberen!

Op de foto’s hieronder zie je dat het muziekpapier gebonden is met een stoer stuk touw…! Er staat nu een grote foodcover op een mooie schaal met de tekst Assiete de la Campagne.

Ik drink nooit wijn, maar ik vind wijnflessen decoratief. Bovendien is het handig dat we altijd wat in huis hebben als er onverwacht iemand langskomt.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle 
Home & Lifestyle
       

Voorlopig laat ik dit even staan...!

Ik wens je een fijne dag!

Lieve groet, Ingrid
You have read this article Interieur / Kast with the title Van schuren naar stylen…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2010/03/van-schuren-naar-stylen.html. Thanks!

No comment for "Van schuren naar stylen…"

Post a Comment