Noodkreet vanuit de tuin…

Ondanks het feit dat we een paar heerlijke paasdagen achter de rug hebben en hebben genoten van prachtig lenteweer, heb ik als tuinliefhebber zorgenhoe kan het anders...om mijn tuin.

IMG_0625

IMG_0635IMG_0626
Op bovenstaande foto’s is nog niets te zien, maar op de volgende foto komt mijn probleem onmiskenbaar naar voren en ik baal er behoorlijk van!!

IMG_0631
Dit akelige steeltje zien we sinds vorig jaar regelmatig in onze tuin. Het wordt akkerpest of ook wel heermoes genoemd en het akelige er van is dat het zo moeilijk te bestrijden is. Het groeit via een wortelstelsel ondergronds en kruipt geniepig overal onder door, om vervolgens vrolijk de hele tuin door te woekeren en her en der zijn kop op te steken.

Bij het tuincentrum werd aangegeven dat er twee opties waren, let op: a). de hele tuin twee meter diep afgraven en centimeter voor centimeter nakijken of er niet ergens een klein worteltje blijft hangen en b) de tuin een half  jaar geheel afdekken met zwart landbouwplastic.

Collage 2
Natuurlijk hoop ik dat jullie nog nooit akkerpest in jullie tuin hebben aangetroffen, maar o…wat zou ik blij zijn met een veel betere of met de gouden tip of met een aantal woorden met een geruststellend karakter…kortom, wie van jullie weet hoe ik dit het beste kan bestrijden?

Hebben jullie een fijn paasweekend gehad? Wat boffen we met dit mooie weer hè? Van mij mag het een tijdje duren, ook omdat de meivakantie op een aantal scholen al is begonnen of volgende week begint!

Lieve groet, Ingrid
You have read this article Tuin with the title Noodkreet vanuit de tuin…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2011/04/noodkreet-vanuit-de-tuin.html. Thanks!

No comment for "Noodkreet vanuit de tuin…"

Post a Comment