Back from Paris…

Zoals ik in mijn vorige post vertelde, vertrokken we afgelopen zaterdag naar Parijs. Het was voor ons inmiddels bijna twintig jaar geleden dat we er samen waren geweest, toen kreeg ik van de stad  vlinders in mijn buik en zaterdag voelde het als thuiskomen.

IMG_0710

Parijs is de grootste stad van Frankrijk, telt als gemeente met inbegrip van de voorsteden en forensensteden 11 miljoen inwoners en wordt jaarlijks bezocht door miljoenen toeristen. We hebben als sardientjes in de metro gestaan maar ook in verlaten straatjes gewandeld, we hebben ons verbaasd over het vele afval op de Champs Elysees en de afwezigheid van prullenbakken in deze beroemde straat,  absoluut genoten van de schoonheid van de stad, langs de Seine gewandeld en ons vermaakt bij de vele straatartiesten, om tot de conclusie te komen dat Parijs niet in een paar dagen te bezichtigen is. Geeft niets…want we gaan graag een keer terug!

IMG_0746

IMG_0747

IMG_0759
(wat een poppetje was dit, helaas draaide ze zich niet meer om voor mijn camera)

IMG_0760

IMG_0762

In één van mijn volgende posten zal ik jullie nog wat meer foto’s laten zien, waarbij ik foto’s van beroemde en over de hele wereld bekende gebouwen achterwege laat, maar op een andere manier ga voor de sfeer van deze heerlijke stad.

Ik wens je een fijne dag...in vrijheid!

Er is een prachtige natuurwet
 die bepaalt dat de dingen
waarop we het meest gesteld zijn in ons leven,
zoals 'geluk, vrijheid en liefde',
altijd verkregen worden
door ze anderen te schenken...
(bron : internet)

Lieve groet, Ingrid

You have read this article Foto's / Frankrijk / Genieten / Parijs / Vakantie with the title Back from Paris…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2011/05/back-from-paris.html. Thanks!

No comment for "Back from Paris…"

Post a Comment