Les fleurs…

Zoals jullie allemaal gemerkt zullen hebben, liep het vorige week bij blogger niet zoals het moest. Deze post plaatste ik donderdag, maar het verhaal werd in een ouder gedeelte van mijn blog weggezet waardoor er maar weinig zijn die het hebben gelezen. Dus waag ik een tweede poging om jullie mee te nemen naar Parijs...

Al kom je in Parijs misschien vooral voor de wereldberoemde gebouwen die de stad sieren, ook op het gebied van groen heeft de stad voor haar inwoners en bezoekers genoeg te bieden.

IMG_0743

De afgelopen jaren is Parijs veranderd in een stad vol groen en bloemen. De stad Parijs telt meer dan 400 parken, openbare en particuliere tuinen en kleine plantsoenen en daarbij komen dan ook nog de reusachtige parken Bois de Boulogne en het Bois de Vincennes.

IMG_0777
IMG_0778

Vanwege tijdgebrek hebben we amper parken bezocht, maar ondanks dat zagen we onderweg genoeg groen en met mijn liefde voor bloemen maakte ik daar tijdens onze wandelingen door de stad graag een momentje voor vrij.

IMG_0809IMG_0810IMG_0811IMG_0815IMG_0817IMG_0819IMG_0827
(jammer dat deze immens grote Franse vaas niet mee naar huis kon…)

IMG_0822
Ook onze dochters hadden zich met roosjes in het haar aangepast aan het fleurige Parijs…! Op de achtergrond zie je niet alleen het Louvre maar ook dat het groen door Parijzenaren en toeristen bijzonder wordt gewaardeerd, overal staan dan ook stoeltjes waar je plaats kunt nemen om de sfeer van de stad en het groen op te snuiven...

Lieve groet, Ingrid

P.S. Van Miranda van 't Schuurtje kreeg ik onlangs een award en al doe ik er verder niets mee en geef ik de award niet door, toch ben ik erg blij met haar waardering!! Lieve Miranda, bij deze nogmaals ontzettend bedankt!!

Ook wil ik bij deze al mijn nieuwe volgers van harte welkom heten!! 

Een hele fijne week allemaal!
You have read this article Bloemen / Frankrijk / Genieten / Natuur / Parijs with the title Les fleurs…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2011/05/les-fleurs.html. Thanks!

No comment for "Les fleurs…"

Post a Comment