Thee-ei

In mijn vitrinekast staat een oud bestekdoosje. In dit doosje zit een thee-ei, dat van mijn ouders is geweest. Mijn ouders zijn allebei niet meer in leven, daarom is dit voor mij een dierbaar bezit.

IMG_1177b


IMG_1179b

Toen ik het thee-ei wilde fotograferen en uit het doosje haalde, zag ik er een briefje in liggen. Ik vermoed dat mijn ouders dit thee-ei hebben gekregen toen zij in 1958 trouwden, in het briefje staan de namen van een aantal ooms en tantes van mijn vader: broers en zussen (met aanhang) van mijn oma….!

IMG_1180b

Een paar oud-tantes heb ik nog gekend, maar inmiddels zijn ze allemaal al lange tijd geleden overleden.

IMG_1182b


Ik stond dus ineens heel onverwacht met een stuk geschiedenis in mijn hand! Mooi en bijzonder om vast te leggen!


Lieve groet, Ingrid

You have read this article Familie / Woonaccessoires with the title Thee-ei. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2011/01/thee-ei.html. Thanks!

No comment for "Thee-ei"

Post a Comment