Metamorfose slaapkamer…

Jullie hebben veel geduld moeten hebben, maar hier nu toch eindelijk de foto’s van onze slaapkamer, zoals deze er na de metamorfose uitziet. Het was een hele klus en zoals altijd zat niet alles mee, maar ik ben onnoemelijk blij met het resultaat!
 
Het is nog niet helemaal klaar, maar de foto’s geven toch al een goede indruk van hoe het geworden is.

Home & Lifestyle

Het nachtkastje van steigerhout komt jullie vast bekend voor, aangezien deze voorheen als bijzettafel in de woonkamer stond. Het bed en het plaid komen bij het Zweedse warenhuis vandaan en zijn beiden grijs van kleur. Op de vloer ligt laminaat met een v-groef.

Home & Lifestyle

We slapen nog op onze oude matras, aangezien het nieuwe exemplaar nog enkele weken op zich laat wachten. De huidige matras is te klein voor het bed, maar dat valt hier op de foto’s niet echt op. We liggen onder nieuw beddengoed van H.EMA (wit, 100% linnen, voor een casual look hoeft het niet gestreken te worden, dus wij gaan voor casual :-)) en de fraaie sierkussens kocht ik bij webwinkel Paleis op de Dam Brocante (klik).

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

(het tv hoekje, voornamelijk voor manlief…hij wordt nog wel eens door zijn harem naar de slaapkamer verbannen, wanneer er voetbal op tv is :-))

En nu mijn trots…onze nieuwe kledingkast, ook van het Zweedse warenhuis, maar door mij (drie keer: één maal grondverf, twee maal aflakken) geschilderd in een grijze kleur (Flexa Pure, kleur Fine Grey) met een heel ander uiterlijk als resultaat. Op de foto’s zie je het niet zo goed, maar de verf is mat waardoor de kast een oude(re) uitstraling krijgt. We lopen nog wel tegen het probleem aan dat we de deuren nog niet mooi recht afgesteld krijgen, vandaar dat ook de deurknoppen nog niet goed naast elkaar staan.Vond ik in eerste instantie de kleur op de muur iets te bruin (krijtverf Pure & Original, kleur Sommerset Mauve), in combinatie met de grijze kleur van de kast ben ik nu juist heel blij met deze gemaakte keus.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

De lampen hadden we al, ik kijk uit naar andere exemplaren, maar dat heeft geen haast.

Home & Lifestyle

Ik twijfel nog of ik de deurknoppen in de kleur van de kast zal schilderen, voor nu laat ik het even zo want dat kan altijd nog. Misschien haal ik de knoppen nog wel even door tuinaarde heen, voor een oude(re) look.

Home & Lifestyle

Zoals ik al aangaf, is nog niet alles af. Raambekleding en een wandlamp ontbreken nog en ik zou nog graag een mooi krukje in de slaapkamer plaatsen. Ook moet het geheel nog iets worden aangekleed, al wil ik het zelf deze keer het liefst zo sober mogelijk houden. Daar moet zelfs manlief aan wennen, want hij vindt het nu behoorlijk kaal.

Mocht er iets toegevoegd of veranderd worden, dan laat ik dat uiteraard aan jullie zien!

Weten jullie dat ik soms bijna niet geloof dat dit onze slaapkamer is? Uiteraard heb je vooraf beelden in je hoofd van hoe je hoopt dat het gaat worden, maar het is altijd maar de vraag of het ook daadwerkelijk lukt. Dus jullie snappen het al…hier slaapt een heel tevreden mens :-).

Een fijne week!

Liefs, Ingrid
You have read this article Slaapkamer with the title Metamorfose slaapkamer…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2013/03/metamorfose-slaapkamer.html. Thanks!

1 comment for "Metamorfose slaapkamer…"

  1. Ik zie mezelf al slapen in die kamer. De kleuren zijn rustgevend. De weinige meubelen vind ik leuk. Ik ben helemaal klaar voor de metamorfose van mijn kamer.

    ReplyDelete