Brocante dokterskoffer…

Half juli bezocht ik samen met manlief in Hummelo het evenement Vive la France. Tijdens dit evenement werden er diverse activiteiten georganiseerd, waaronder een brocante markt. Omdat aan het begin van de markt een aantal kinderen met een kleedje vol rommel ook hun waar probeerden te verkopen, dachten we even dat het niet veel (kwaliteit) was, maar het tegendeel bleek waar. 

Home & Lifestyle

In de straat waar de brocante markt georganiseerd werd, bevindt zich in een mooi pand Home Sweet Home & Garden. Ik kende de winkel niet, maar ook daar werden we aangenaam verrast. Aangezien ik toen net mijn verjaardag had gevierd en geld cadeau had gekregen, kocht ik hier een brocante dokterskoffer voor een hele aangename prijs. Omdat Home Sweet Home tevens een webwinkel heeft en daar laat zien welke spullen er allemaal verkocht zijn, vond ik daar een tijd later nog de volgende informatie over mijn aankoop.

Home & Lifestyle

Echt een oudje... deze leren dokterskoffer. Prachtig ter decoratie op een kast of bij een oude paspop. Mooi exemplaar, het sluitwerk doet het ook nog goed. Aan één zijde van het handvat is het leer los, waardoor je hem niet aan het handvat kunt dragen. Dit is natuurlijk goed te restaureren.

Home & Lifestyle

Inmiddels ben ik met de koffer naar een schoenmaker geweest. Ik hoopte dat het eenvoudig te stikken zou zijn, maar omdat het leer ingedroogd en daardoor gescheurd is, bleek dat lastig. Om te voorkomen dat het door reparatie niet meer oud zou lijken en de koffer hier toch alleen staat voor de sier, heb ik besloten om het even zo te laten. Aan de rechterzijde is het handvat los, maar op de foto hierboven zie je dat dat helemaal niet opvalt. Hieronder zie je de linkerzijde, die nog wel in goede staat is.

Home & Lifestyle
Hoe dan ook, ik ben er helemaal blij mee en vind de brocante dokterskoffer een aanwinst voor de woonkamer!

Liefs, Ingrid

You have read this article Brocante with the title Brocante dokterskoffer…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2013/10/brocante-dokterskoffer.html. Thanks!

No comment for "Brocante dokterskoffer…"

Post a Comment