Een heerlijke lentedag…

Afgelopen zaterdag bracht ik een bezoek aan de stad Breda, waar ik had afgesproken met mijn lieve blogvriendin Madelief van de prachtige gelijknamige blog.

Madelief en ik hebben elkaar door het bloggen leren kennen en het is elke keer weer zó leuk om elkaar te zien!

We boften met het lenteachtige weer en kwamen tot de conclusie dat Breda erg de moeite waard is, vooral als je het centrum verlaat en de Ginnekenweg helemaal afloopt.

Home & Lifestyle

Doordat we veel aan het praten waren, vergaten we nog wel eens om ons heen te kijken, maar we kwamen langs hele sfeervolle panden.

Home & Lifestyle

Aan de Ginnekenweg zitten veel mooie (woon)winkels, waaronder V&V Bloemen en Wonen. Een hele kleurrijke winkel, waar niet alleen op het gebied van groen en bloemen veel moois te zien is, maar waar ook mooie brocante kasten, tafels e.d. te koop worden aangeboden. Een winkel om vrolijk van te worden! Mocht je nog meer foto's van deze winkel willen zien, klik dan hier, want Madelief heeft er ook een mooie post over geplaatst!

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Aan dezelfde straat hebben we in een eetcafé (Oncle Jean) genoten van een heerlijke lunch. Toen we ‘s middags weer terug liepen naar het centrum van de stad, was de temperatuur zo aangenaam dat de terrassen buiten vol zaten.

Home & Lifestyle



In het centrum van de stad zit ook het Begijnhof.

Het Begijnhof is een door muren omringd complex bestaande uit huisjes en een kleine kerk. De 29 huisjes verdeeld over twee hofjes zijn gegroepeerd rondom een kruidentuin.

De begijnen waren sinds het eind van de 12e eeuw een beweging van vrome katholieke vrouwen, die in kuisheid een leven van bezinning en gebed wilden leiden. Zij legden niet zoals kloosterlingen een gelofte van eeuwige trouw en armoede af.

Home & Lifestyle

De begijnen wonen allang niet meer in dit sfeervolle hofje, maar als ik mij niet vergis hebben een aantal van deze huisjes ooit eens in de WLS gestaan met een prachtige reportage van het huidige interieur.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

We zijn de dag begonnen en geëindigd in een café aan de Veemarktstraat (waar overigens ook een aantal hele leuke winkels te vinden zijn). We kijken terug op een heerlijke dag met een aangename temperatuur in een gezellige stad.

Op weg naar huis heb ik in de trein alle tijd gehad om na te genieten en mij weer te verwonderen over al het moois dat bloggen heeft gebracht (ik kan mij al enorm verheugen op een volgende keer, Madelief)!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week!

Liefs, Ingrid
You have read this article Er op uit / Genieten / Woonwinkels with the title Een heerlijke lentedag…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2012/03/een-heerlijke-lentedag.html. Thanks!

No comment for "Een heerlijke lentedag…"

Post a Comment