Abdicatie…

In Nederland staan we aan de vooravond van een bijzondere gebeurtenis. Maanden van voorbereidingen zijn er aan voorafgegaan en morgenochtend is het zover. Dan zal koningin Beatrix de akte van abdicatie tekenen en vanaf dat moment als prinses haar taken overdragen aan haar zoon koning Willem-Alexander

Home & Lifestyle

In huis heb ik zelden oranje, maar voor deze roosjes maakte ik deze keer een uitzondering. Ik vind het een hele bijzondere gebeurtenis en ben koningsgezind, wat sinds de komst van prinses Maxima alleen maar is toegenomen ;-).

Home & Lifestyle

In onze vitrinekast ligt een woordenboek, dat van mijn opa is geweest. Aan de handgeschreven datum voor in het boek te zien, was het een geschenk dat hij in 1915 kreeg voor zijn 18e verjaardag.

Ik was wel benieuwd wat ik daar over abdicatie kon vinden. Hoewel de boekdrukkunst toen af en toe blijkbaar nog wel eens een lettertje liet vallen, zie ik staan dat het een vrijwillige ‘afs and’ van een recht betekent.

Home & Lifestyle

Inmiddels zijn we bijna 100 jaar verder en kan het feestgedruis beginnen. Onze dochters duiken vanavond koninginnenacht in, ik verwacht dat ze erg laat thuis zullen komen en morgenochtend van de abdicatie weinig mee zullen krijgen.

Dat zal mij niet gebeuren en ook de rest van de dag wil ik alles graag volgen en zien. Met een kop thee en een traditionele oranje tompouce (en later een lekker drankje ;-)) in de hand hopen we op een stralende en feestelijke dag! 

Voor koningin Beatrix heb ik diep respect, ik heb bewondering voor de wijze waarop zij zich de afgelopen jaren zowel in haar werk als privé heeft staande gehouden. Uiteraard hoop ik dat prins Willem-Alexander vanaf morgen zijn taak als koning ook met veel plezier en voldoening zal gaan invullen.

Ik wens iedereen een hele gezellige en …

Koningsdag

Liefs, Ingrid

You have read this article Feest with the title Abdicatie…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2013/04/abdicatie.html. Thanks!

No comment for "Abdicatie…"

Post a Comment