Gerbera’s en fotografie…

Laatst vertelde ik jullie al dat ik een cursus basisfotografie ging doen en inmiddels heb ik een paar leerzame avonden achter de rug, waar het vooral ging om kijken, kiezen en klikken.  Het fototoestel kwam er niet eens zo vaak aan te pas…we leerden meer het verschil tussen bewijsmateriaal vergaren en echte foto’s maken.

Bewijsmateriaal vergaren doen we als toerist, dan nemen we de foto’s vaak recht van voren. Bij fotograferen ben je je als fotograaf veel meer bewust van lijnen, van diagonalen en van het verplaatsen van jezelf. Denk bij bewijsmateriaal aan de Eifeltoren, genomen terwijl je er recht voor staat (het bewijs dat je er bent geweest)…denk bij het andere aan een positie schuin onder de Eifeltoren met je camera naar boven gericht…je kunt je voorstellen dat de foto dan heel anders wordt…

IMG_0019

Deze week gaan we verder met een vervolgcursus en die zal een stuk pittiger worden want dan duiken we de techniek in. Van diafragma, sluitertijd en ISO waarden heb ik totaal geen verstand, maar daar gaat als het goed is verandering in komen...op voorwaarde dat ik het allemaal snap ☺.


Collage gerbera

Sinds een week ben ik in het bezit van een spiegelreflexcamera en mijn gerbera’s waren een dankbaar object om mee te oefenen, maar jeetje...wat zitten er veel mogelijkheden op zo’n toestel…er valt nog veel te leren!

Ik wens jullie allemaal een fijne lentedag, donderdag kom ik met mijn volgende post en daarin maak ik de winnaars van de fotokaarten give away bekend! Wil je nog meedoen, klik dan hier!

IMG_0016a
You have read this article Bloemen with the title Gerbera’s en fotografie…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2011/03/gerberas-en-fotografie.html. Thanks!

No comment for "Gerbera’s en fotografie…"

Post a Comment