Beeldbepalend…

Al is het inmiddels bijna een maand geleden dat we er waren, toch wil ik jullie mijn laatste post over onze stedentrip naar Londen niet onthouden.

Zoals ik in mijn eerdere verhalen over deze stad al aan gaf, zijn de rode dubbeldekkers en de beroemde zwarte Londense taxi’s beeldbepalend. Ook de alom bekende telefooncel ontbrak niet in het straatbeeld, al hing er in de meeste cellen geen telefoon meer aan de wand.

Home & Lifestyle

Op de dag van aankomst hebben we meteen een ritje met een dubbeldekker gemaakt. Als echte toeristen zaten we bovenin op de voorste plaatsen… :).

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Van de beroemde taxi’s hebben we geen gebruik gemaakt, veelal pakten we de metro, een ideaal vervoermiddel in zo’n grote stad als Londen.

Home & Lifestyle

Ook hebben we veel gewandeld, al doken we regelmatig de metro in om ons op te warmen…de temperatuur was echt onaangenaam, we waren er begin mei en hadden met deze kou niet echt rekening gehouden.

Gelukkig dacht Londen tijdens het lopen met ons mee, want dat het verkeer van een andere kant kwam was met het uitkijken en oversteken nog wel eens wennen.

Home & Lifestyle


Uiteraard bepalen ook een aantal bezienswaardigheden het beeld van de stad.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
rivier de Theems


Home & Lifestyle
London Eye


Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Houses of Parliament


Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Big Ben


Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Westminster Abbey


Op de derde dag van ons verblijf trokken we naar Buckingham Palace. We wisten wel van de wisseling van de wacht, maar waren niet op de hoogte van het tijdstip waarop het plaatsvond. Aan de drukte te merken, vielen we echter met de neus in de boter. Van de wisseling zelf hebben we weinig meegekregen, want het stond er rijen dik.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Een bijzondere traditie, die in deze tijd van het jaar dagelijks plaatsvindt en veel toeristen trekt.

Home & Lifestyle

Mocht je trouwens een stad zoeken waar je heel goed kunt shoppen, dan ben je in Londen aan het goede adres. Ik heb inmiddels meerdere hoofdsteden in het buitenland bezocht, maar wat winkelen betreft is Londen echt een topper, mijn dochters vonden het daar helemaal geweldig. Als je dan toch op pad gaat, loop dan ook even bij Harrods naar binnen...dat is een bijzondere ervaring!

Al gaat mijn liefde voor Parijs niet over en staat deze stad voor mij nog altijd op nummer 1: Londen met haar vriendelijke inwoners is ook absoluut een aanrader!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en wil jullie bedanken voor al die lieve reacties die ik telkens krijg: ik waardeer ze bijzonder, elke keer weer!!

Liefs, Ingrid
You have read this article Er op uit / Genieten / Londen with the title Beeldbepalend…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2012/06/beeldbepalend.html. Thanks!

No comment for "Beeldbepalend…"

Post a Comment