Zeeuws knoopje…

Als ik op andere blogs geniet van mooie tuinfoto’s, ben ik vaak verbaasd over de aanwezige kennis van planten en bloemen…het lijkt wel of iedereen de namen uit de mouw schudt en alles hoepla…zo in een post kan vermelden. Dat is bij mij duidelijk nog niet het geval, maar de laatste tijd doe ik wel mijn best om mijn kennis op dit vlak iets te vergroten.

IMG_1263IMG_2950

Inmiddels weet ik dat we al jaren een Zeeuws knoopje in de tuin hebben.

Het Zeeuws knoopje is een dankbare vaste plant. Vrijwel de hele zomer verschijnen er onafgebroken innemende bloemen. De schermvormige bloemen zijn een lang leven beschoren. Ze groeien op vrijwel iedere grond als die in de zomer maar vochtig genoeg blijft. Het is een uitstekende plant voor in de zon of halfschaduw.

IMG_2951

Bloemen zijn bij een vluchtige blik schermvormig van opbouw. In werkelijkheid is het scherm opgebouwd uit kransen met piepkleine bloemen, die omgeven zijn met een ruche van bloemschutblaadjes.

IMG_2952IMG_2972
IMG_2953

Vanuit onze tuin is dit mijn bijdrage aan een bloemetje op woensdag, wil je meer bloemen zien, klik dan hier!

Ik wens je een fijne dag!
You have read this article Bloemen / Tuin with the title Zeeuws knoopje…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2011/06/zeeuws-knoopje.html. Thanks!

No comment for "Zeeuws knoopje…"

Post a Comment