Mijn vitrinekast…

In mijn vorige post vertelde ik over het woordenboekje van mijn opa. Dit boekje staat in onze vitrinekast en ik realiseerde mij dat ik deze kast helemaal nog niet op mijn blog heb laten zien! Het leuke is dat we de kast onverwacht hebben gekocht op het moment dat we op zoek waren naar een salontafel...

We waren bij Rio Stores in Zutphen, eerlijk gezegd weet ik niet of die winkel nog bestaat, maar het was een zaak waar je stoere meubels en hele mooie woonaccessoires kon scoren.  Terwijl ons oog was gevallen op een houten maar roomwit gelakte salontafel, wees Martin mij op een vitrinekast….of ik die ook niet mooi vond voor in de kamer?? Ik heb hem allicht de vraag  nog eens laten herhalen, want al vind ie een heleboel aan mijn woon-afwijking goed en ook wel leuk…dat hij mij vraagt of ik een kast mooi vind en vervolgens ook nog voorstelt om de kast te kopen…heel bijzonder!!!

Ik was er helemaal blij mee en je snapt dat ik die kans met twee handen en tien vingers aangreep, dus om een lang verhaal kort te houden hi hi…zo is deze vitrinekast in onze kamer terecht gekomen. En ik ben er nu nog steeds heel blij mee, want er staan een aantal bezittingen in (alleen van emotionele waarde, maar dat is juist zo waardevol)  die hier fraai maar toch veilig achter glas getoond kunnen worden.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Mijn liefde voor kransen blijkt geloof ik ook wel uit de foto’s, aan beide kanten van de kast hangt er één.

Home & Lifestyle
Nu we het toch over mijn kasten in de woonkamer hebben…er staat er  nog één.

Home & Lifestyle
Deze broodkast heeft voor mij ook een emotionele waarde, aangezien de kast van mijn overleden moeder is geweest. De kast was voorzien van een grenen laklaag…ik vond de kleur niet mooi, maar het model van de kast geweldig, dus ik wilde deze herinnering heel graag mee naar huis. Mijn vriendin Helga en ik hebben de kast geschilderd, nadat manlief eerst uren heeft geschuurd. Dat vind ik nog steeds super van hem, want het was een megaklus terwijl hij helemaal geen klusser is. En dat Helga mij hielp, vond ik natuurlijk ook heel lief én gezellig!!

Home & Lifestyle

Mocht je mijn blog al langer volgen, dan komt het verhaal over de broodkast je misschien wel bekend voor. Dat kan kloppen, want daar heb ik in een eerdere post al eens aandacht aan besteed. Mocht je het hele verhaal willen lezen, klik dan hier op “Een bijzondere kast”.

Ik wens je een fijne dag!
You have read this article Interieur / Kast / Wonen with the title Mijn vitrinekast…. You can bookmark this page URL http://casado-safado.blogspot.com/2010/01/mijn-vitrinekast.html. Thanks!

No comment for "Mijn vitrinekast…"

Post a Comment